- بخشنده، حسین. (1391). " بررسی وضعیت مسئولیت اجتماعی باشگاههای منتخب لیگ برتر فوتبال ایران و تاثیر آن بر واکنش هواداران". پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.صص58-36.
- دهقان قهفرخی، امین و همکاران (1389). بررسی انگیزه های حضور هواداران بازی های تیم ملی فوتبال ایران. نشریه مدیریت ورزشی،شمارة 6- ص ص : 168-153.
- رحیمی، حمید رضا. نقش رادیو و تلویزیون در توسعۀ سیاسی و فرهنگی جوامع با نگاهی ویژه بر ایران (بررسی اسنادی). پایان نامۀ کارشناسی، دانشکدۀ صدا و سیما، 1383.صص40-19.
- روشندل اربطانی، طاهر. (1386). "تبیین جایگاه رسانه های همگانی در نهادینه کردن ورزش همگانی در کشور". مقالۀ فصلنامۀ علمی – پژوهشی حرکت، شماره 23، صص177-165.
- ساعتچیان، وحید و همکاران (1390). "مطالعۀ اکتشافی عوامل موثر بر وفاداری هواداران فوتبال: مطالعۀ موردی باشگاه شاهین بوشهر. " ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران، کتابچۀ همایش، ص 113.
- عشقی، کامران. (1388). " بررسی اثر بخشی حمایتهای مالی ورزشی در میان طرفداران ورزش فوتبال". پایان نامه کارشناسی ارشد رشته MBA گرایش بازاریابی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.صص61-25.
- فــﺮﻧﭻ، درک، ﺳــﺎورد، ﻫﻴﻨــﺮ. (1371). " ﻓﺮﻫﻨــﮓ ﻣــﺪﻳﺮﻳﺖ". ﺗﺮﺟﻤــﻪ ﻣﺤﻤــﺪ ﺻــﺎﺋﺒﻲ، ﺗﻬــﺮان: مرﻛــﺰ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ دوﻟﺘﻲ.صص95-63.
- قاسمی، حمید. (1386). "بررسی نقش رسانه های گروهی در توسعۀ ورزش کشور". رسالۀ دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران.صص68-40.
- قیامی راد، امیر. (1387). "فعالیت های رسانه ای در ورزش". انتشارات بامداد کتاب، تهران.صص28-10.
10. کاتلر، فیلیپ.(1385). "اصول بازاریابی". ترجمه بهمن فروزنده. اصفهان، آموخته.صص59-41.
11. کردی، محمدرضا. (1386). "بررسی نقش مطبوعات و رسانههای گروهی در ورزش ایران". طرح پژوهشی، پژوهشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی.صص14-7.
12. کردی، محمدرضا. (1386). "بررسی نقش مطبوعات و رسانههای گروهی در ورزش ایران". طرح پژوهشی، پژوهشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی.صص39-28.
13. محرم زاده، مهرداد. (1386). "مبانی روانی و اجتماعی تربیت بدنی". انتشارات دانشگاه پیام نور ارومیه.صص31-16.
14. مرتضوی، سعید. پورآزاد، ناصر. امیررضوی، پگاه. صادقیمقدم، معصومه. (1389). "ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ ﺗﻌﺪﻳﻞﮔﺮی ﻣﺘﻐﻴﺮ اﻫﻤﻴﺖ ﻣﺴﺆوﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺮ راﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ ﻣﺴﺆوﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﺗﻌﻬﺪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ؛ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: ﺷﺮﻛﺖﻫﺎی ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻏﺬاﻳﻲ ﺷﻬﺮ ﻣﺸﻬﺪ". ﻣﺠﻠﺔ ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ داﻧﺸﻜﺪة ادﺑﻴﺎت و ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮدوﺳﻲ ﻣﺸﻬﺪ، ﺻﺺ193 -217.
15. مهدویان مشهدی، مریم. (1387). "مقایسۀ وضع موجود و مطلوب نقش رسانههای گروهی در ورزش بانوان". مقالۀ اولین همایش ملی مدیریت ورزشی دانشگاه شمال، آبان ماه.ص14.
- Ballaard, M. and Gray, M. and Reilly, J. and Noggle, M. (2009). "Correlates of video game screen time among mles: body, physical activity and other media use". Eating behaviors 10, PP: 161-167.
- Chunsuk, Y. (2010). "The Significance Of Relationship Equity And Its Impact On Affective Commitment And Behavior Loyalty In The Professional Spectator Sport Setting". Electronic Doctoral Dissertations For Umass Amherst. Paper AAI3397757. Pp:1911-2013
- East, R., Sinclair, J., & Gendall, P. (2000). Loyalty: Definition And Explanation. Actas ANZMAC,pp: 286-290.
- Etang, J. (2006). "Public relations and sport in promotional culture". Public relations review. Vol. 32, PP: 386-394.
- Gau, L. S., James, J. D., & Kim, J. C. (2009). Effects Of Team Identification On Motives, Behavior Outcomes, And Perceived Service Quality. Asian Journal Of Management And Humanity Sciences, 4(2-3), pp:76-90.
- Gençay,S. (2011). “Studying Identification Level Of Applicants Of Football Supporter Teachers By Different Variables”. International Journal Of Business And Social Science.Vol.2;No.16.pp:289
- Gençay,S. (2011). “Studying Identification Level Of Applicants Of Football Supporter Teachers By Different Variables”. International Journal Of Business And Social Science. Vol.2;No.16.pp:291
- Greenwood R and Hinnigs R. (1996). "Understanding radical organizational change, bringing together the old and new instritutionalism". Academy of Management Review, Vol. 21, No. 4, PP: 10-22.
- Jakson, J and Michael, H. (1991). "Physical education and sport". sage publication, P:367.
- James, J. D., & Ross, S. D. (2004). Comparing sport consumer motivations across multiple sports. Sport Marketing Quarterly, 13(1),pp: 17-25.
- Lee,J.S., Park,S.H., Kang,J.H(2009). “The Influence Of Spectator Sport Service Satisfaction And Team Identification On Fans' Re-Spectating Intention In Korean Basketball League”. North American Society For Sport Management Conference (NASSM).pp:27-30.
- Neale, L. Funk, D. (2006). “investigating motivation, attitudinal loyalty and attendance behavior with fans of Australian Football”. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship. Vol. 7, Issue 4, PP:307-317.
- Razavizade.N., & Najafi,J. (2006). “Content analysis of most subject in mass media”. Reserch Media Center.
- Real, M.R.(1998). “Mediasport:Technology and the commodification of Postmodern Sport”. Chapter2:Media Sport (edited by Lawrence A. Wenner). London and New York: Routledge.p:336
- Sparks Robert, “ Delivering the Male”. Sports, Canadian Televison, and the making of TSN”, Canadian Journal of communications: 1992, 17.(3).
- Wei Ran, Louis Leung. “Owning and using new media technology as predictors of quality of life”. Telematics and informtics. 1998, 15. PP: 237-251.
- Rühl, M. (2010). “Fan Identity and Identification Drivers: Stoking the Flames of the Phoenix.”UNIVERSITY OF WELLINGTON VICTORIA.P:1877
- Wann, D. L., and Pierce, S. (2003). “Measuring Sport Team Identification and Commitment: An Empirical Comparison of the Sport Spectator Identification Scale and the Psychological Commitment to Team Scale.” North American Journal of Psychology, Vol. 5, No. 3,PP: 365-372.
- Wann, D. L., and Pierce, S. (2003). “Measuring Sport Team Identification and Commitment: An Empirical Comparison of the Sport Spectator Identification Scale and the Psychological Commitment to Team Scale.” North American Journal of Psychology, Vol. 5, No. 3, 365-372.
- Wann, D. L., Raney, A., and Bryant, J. (2006). “The causes and consequences of sport team identification.” Handbook of sports and media, PP:331-352.
- Wann, D. L., Melnick, M. J., Russell, G. W., and Pease, D. G. (2001). Sport fans“ The psychology and social impact of spectators.” Routledge.PP:200-215.